معرفی رشته های دانشگاهی

برای کنکوری ها و کسانی که میخواهند انتخاب رشته کنند

معرفی رشته های دانشگاهی

برای کنکوری ها و کسانی که میخواهند انتخاب رشته کنند

موسیقی

تناسب روح آدمی برای پذیرش سخن، حسن سلوک و رفتار، همراهی نظم و نثر، شعر و ادبیات یا سایر فعالیت های اجتماعی، هنری و فرهنگی با موسیقی آنقدر موزون و هماهنگ است که گوئی اگر انسان نبود موسیقی خلق نمی شد.
موسیقی لطافت خود را وامدار ابزارالات برقی و پیشرفته نمیداند صدای موزون و هم آهنگ پرندگان و ریزش و خروش آب رودخانه ها و موج دریاها و بسیاری از عناصر طبیعی بسیاربسیار در این زمینه تاثیر گذار بوده است . ادامه مطلب ...

مهندسی هوافضا

هوافضا را می توان تجلیگاه آخرین پیشرفتهای علوم و فنون دانست.
اصطلاح هوافضا خود بیان کننده زمینه کاری این رشته است به عبارت دیگر هوافضا علم بررسی حرکت اجسام در جو و خارج از جو است.
زمینه پیدایش علم هوافضا با آرزوی پرواز بشر از گذشته های دور آغاز شده است. یک مهندس هوافضا به تنهائی قادر نخواهد بود که یک محصول هوافضائی مانند هواپیما را به صورت کامل و با تمام جزئیات طراحی کند. یک مهندس هوافضا، محاسبات لازم را انجام داده و در هر مرحله به منظور تأمین اهداف مورد نظر، نیازها و موارد گوناگون را به طور دقیق بیان می کند سپس به منظور تأمین این نیازها و سفارش سایر رشته های و زمینه های علمی و فنی وارد عرصه می شوند.

ادامه مطلب ...

جی۵ چیست؟

مطمئناً تا به حال حتی برای یک بار هم که شده مطلبی را به یاد نیاورده اید حتماً اینطور بوده است حتماً شده به زحمت مطالبی را که می دانسته اید و به قول معروف نوک زبانتان بوده است را به خاطر آورده اید.

این به این دلیل است که مطالبی را که آموخته اید به طور کامل وارد حافظه دراز مدت شما نشده اند و شما سعی بر حفظ آنها برای تمامی عمر نکرده اید. حال چگونه می توان مطلب ، نکته ، کلمه و یا حتی شماره تلفنی را به حافظه بلند مدت سپرد و هرگز آن را فراموش نکرد.

ادامه مطلب ...

چاشنی 5 دقیقه ای! از مهدی مالکی نژاد

صبح یک روز جمعه بود، با آنکه صبح خیلی دیر از خواب بلند شده بودم ولی کماکان احساس سستی می کردم، باز هم تمایل داشتم بخوابم ولی خب صبحانه آماده بود و این هم کار بدی نبود! صبحانه را خوردم و روی مبل لم داده و کنترل تلویزیون را بدست گرفتم و شروع کردم از این کانال به آن کانال پریدن! شاید این حس پرنده شدن بشر است که اینقدر دوست دارد بپرد البته به اوج ولی چون نمی تواند از این شاخه به آن شاخه می پرد! بگذریم! قرار بود که آن روز تعطیل یک سروسامانی به مدارک و اسناد و صورت حسابهای که همه در یک کشو میز جمع شده بود و کار پیدا کردن آنها را دشوار کرده بود، بدهم، ولی مگر این تلویزیون می گذاشت!

ادامه مطلب ...

الهیات و معارف اسلامی

دیباچه: معرفت به معنای شناخت است. شناختی که اولین مرحله از آشنایی و قدم گذاشتن در مسیر قرب‌الهی است و هرچه معرفت بیشتر و وسیع‌تر گردد؛ آشنایی و قرب کاملتر خواهد شد تا جایی که پیوسته قلب انسان وابسته به خدای متعال می‌شود و در همه حال متوجه او خواهد بود و می‌تواند راهنمای رحمت و نماینده مهربانی و بخشش الهی گردد. هدف از رشته

ادامه مطلب ...

کارشناس علوم انتظامی - پلیس - ناجا

دیباچه: ایران کشوری باستانی و با سابقه دو هزار ساله است. کشوری که در دوران سلسه هخامنشیان ، اولین سیستم حکومتی گسترده امپراطوری را بنیانگذاری کرد و در طی تاریخ پرفراز و نشیب خود، انواع سیستم‌های ایجاد نظم و ترتیب را مورد آزمایش قرار داد. یک صد سال پیش ، سیستم نوین ایجاد نظم و امنیت داخلی؛ یعنی سازمان پلیس در ایران به وجود آمد. براساس این سیستم پلیس ایران به دو قسمت مهم پلیس شهری و ژاندارمری تقسیم گردید. پس از انقلاب

ادامه مطلب ...